Saturday, April 26, 2008

[dunia-politik] PAKATAN RAKYAT MASIH MIMPI

Berikut adalah emel yang aku terima melalui ‘dunia-politik’. Lu fikirlah sendiri - [Black 40]


Oleh: Mr Podas

Keputusan pilihanraya ke 12 telah menyaksikan PAKATAN RAKYAT telah memperolehi kemenangan mutlak di 5 buah negeri ( KEDAH, PULAU PINANG, KELANTAN, PERAK dan SELANGOR). Apakah yang menyebabkan kemenangan yang begitu besar kepada PAKATAN RAKYAT sebenarnya ????- Pengundi atau BABI????¡­

Aku adalah pengundi tegal PAS di PULAU PINANG. Aku ingatkan dengan kemenangan PAKATAN RAKYAT, maka rakyat akan menikmati pelbagai janji-janji yang telah ditaburkan pada manifesto PKR, PAS dan DAP. Malangnya bukan itu yang aku dan penyokong PAKATAN dapat.

Sebagai anak MELAYU jati PULAU PINANG .. aku sangkakan perubahan pemerintahan dari GERAKAN kepada DAP akan memberikan sedikit ruang bagi orang Melayu di bumi mereka sendiri.

Tetapi .. dengan hanya 2 wakil orang Melayu yang berada dalam barisan EXCO, apa yang boleh dilakukan oleh depa ooiiii. Jangan kata nak tambah bajet untuk orang Melayu mengembangkan Islam, yang tengah berlaku la nih peruntukkan 7 Juta bagi pengembangan Ugama ISLAM telah mula dibahagikan sama rata dengan agama-agama lain, demi menyahut kesamarataan.

Apa dah jadi nihhhhhhhhh¡­. Kalau dulu GERAKAN tak boleh lakukan ini semua, tetapi LIM GUAN ENG, manusia yang penuh dengan putar belit macam bapanya dengan amat mudah memperdayakan rakyat PULAU PINANG.

Aku tak boleh terima benda ni semua­. Dimana PAKATAN RAKYAT yang lain??? Tak kan menunggulkan diri jek¡­ kemut takut jawatan terlepas, macam tu la bila kadok dah naik junjung.

Atau masih dalam mimpi.. tak percaya macam mana PAKATAN RAKYAT boleh menang PRU yang lalu. DAP terus dengan politik ala SINGAPURA nya..

Belum apa-apa- hadiah seterusnya oleh kerajaan baru DAP kepada pengundi mereka ialah memansuhkan DEB (Dasar Ekonomi Baru). Bukankah ini satu-satunya senjata yang dimiliki oleh kaum Melayu dalam memastikan orang Melayu boleh duduk dan berdiri sama tinggi dengan bangsa lain. Kalaula konsep ‘open tender’.. ingat orang Melayu leh masuk ka??.Tak yah nak bohong aku la... setahu aku la orang Melayu nih cuma pandai berpolitik. Untuk berekonomi.. minta maaf la.

Bila dah tak ADA DEB untuk pertahankan hak orang Melayu, masa itu barulah nampak bagaimana niat jahat DAP dalam memastikan orang MELAYU merempat di negeri sendiri. Bagi aku, GERAKAN dan DAP tak ada beza apa pun. Agenda mereka sama, memastikan PULAU PINANG menjadi negara SINGAPURA kedua.

Lepas ni aku tatau lah apa nak jadi ngn orang MELAYU macam aku kat PULAU PINANG. Lepas satu, satu, LIM GUAN ENG nak buat bagi memastikan rakyat Melayu terus dan terus terpinggir di negeri sendiri.

Aku tengok. Apa jua keputusan oleh kerajaan negeri di bawah PAKATAN RAKYAT adalah tidak tepat sama sekali. Di PERAK kemenangan PAKATAN RAKYAT disambut dengan penyerahan tanah dan perumahan Kampung Baru kepada kaum CINA. APAAA??? orang MELAYU miskin tak ada ka kat sana.

Kalau nak jadi MB PERAK.. pas tu dok kena cucuk idung dengan EXCO DAP.... aduh abis la MELAYU di PERAK.

Kerajaan SELANGOR lagi kelam kabut. Hadiah kemenangan kepada rakyat negeri SELANGOR adalah meluluskan Projek Penternakan BABI sebanyak RM 100 Juta. Mak ehhhhhh. Bukan kecik belanja tuu.. Lepas nih kalau aku nak ke KLIA.. kena berhati-hati melalui kawasan pengeluar Babi yang terbesar di ASIA.

Tahniah rakyat SELANGOR. Itu ker manifesto PAKATAN RAKYAT????

Tak cukup dengan itu, MB membuat kenyataan tidak akan memberikan keutamaan kepada setingan-setingan. Mana boleh jadi macam nih.. bukankah pengundi-pengundi yang memberikan kemenangan kepada calun PAKATAN RAKYAT.. sampai tukang ambil photo pun boleh menang.. bukan BABI.

Bukankah pembangunan rakyat, modal ehsan, masalah setingan, masalah kilang, masalah sosial, masalah kesesakan. banjir menjadi agenda utama dalam mengisi kemenangan ini.???¡­. Aku nampak .. MB SELANGOR ini takut pada tuntutan DAP. Nasibla korang rakyat SELANGOR.

Berbalik kepada diri aku. Aku kini Nampak sejelas-jelasnya.. PAS tak boleh bersekongkol DAP dulu ..kini ..dan selamanya... Harap-harap PAS sedarlah bahawa bersekongkol dengan DAP akan merugikan ISLAM dan Melayu kini dan Selamanya

No comments: